Post 1

Aiqa

Thursday, September 24, 2009

Gadis manis dari Malaysia ini dilahirkan di Kuala Lumpur dan telah berhijrah ke United Kingdom (UK) bersama keluarganya ketika berusia 7 tahun.

Aiqa merupakan anak tunggal dalam keluarganya dan mula menunjukkan minat terhadap muzik apabila dia mula bermain keyboard ketika berusia 5 tahun.Selepas itu,dia belajar bermain gitar ketika berusia 14 tahun dan mula mencipta lagu2 sendiri ketika berusia 15 tahun.

Selepas berjaya menamatkan pelajarannya di University of Nottingham dalam jurusan Psychology,dia banyak menghabiskan masa lapangnya didalam muzik.Dia mula mencipta lagu2 sendiri,lirik2 yang berkualiti untuk diperdengarkan kepada umum.

Hasilnya,dia berjaya mencipta beberapa buah lagu yang berkualiti antaranya Seperti Semalam,Silence,Seems Like dan banyak lagi.

Berinspirasikan artis seperti Aaliyah dan Destiny's Child didalam alunan muziknya yang berentak R&B.Seperti artis2 lain,Aiqa juga mengimpikan untuk menjadi artis yang terkenal satu hari nanti dan dia perlahan lahan mencipta lagu dan terus mencari ilham serta inspirasi dalam pembikinan lirik lagunya.

Untuk maklumat lanjut,layari Myspace atau Website Aiqa dengan click link dibawah.Check Check Out Out!!!

http://www.myspace.com/aiqamusic
http://amp.channelv.com/aiqa

Tracklist:

1) Seperti Semalam
2) Silence
3) Seems Like

Download Here:

Aiqa - Silence.mp3
Aiqa - Seems Like.mp3
Aiqa - Seperti Semalam.mp3

0 comments: