Post 1

Masalah Band

Wednesday, October 7, 2009

MASALAH BAND??pe bende ni beb?band ada masalah ker bro?Pelik Jerk nama nie?itulah soalan yang selalu ditanya oleh golongan pendengar muzik asia mengenai band ni.

Tapi itulah realiti yang harus ditempuhi mereka yang bergelar roxxstar! yang tengah dok meningkat naik dalam industri muzik indie sekarang ni.

Mereka merupakan sebuah band independent,powerpop & punk rock dari kedah (sekampung dengan aku ).Dianggotai oleh 4 jiwa iaitu am momo sebagai lead & vocal,palie sebagai vocal & 2nd guitar,E sebagai bassist,dan Eilano sebagai drummer & papan kekunci.

Band yang ditubuhkan awal tahun 2007 ini telah berjaya menghasilkan 2 single iaitu Terbang Melayang dan Konflik 4 jiwa serta akustika song,LOVE.Sama seperti band2 lain,mereka juga aktif bermain di gig sebelah utara seperti di Perak,Penang,Kedah dan Perlis.

Nama Masalah Band dicetuskan kerana terlalu senang disebut kerana berteraskan bahasa ibunda kita,so,band ni pon diberi la namatiada masalah.Sebelum ini, nama band mereka dikenali sebagai Gmie Damilo.

Untuk maklumat lanjut,layari Myspace mereka dengan click link dibawah.Check Check Out Out!!!

http://www.myspace.com/masalahband

Tracklist:

1) Konflik 4 jiwa
2) Terbang Melayang

Download Here:

Masalah Band - Konflik 4 Jiwa.mp3
Masalah Band - Terbang Melayang.mp3

0 comments: